راهنمای استفاده از اپلیکیشن امضامی

جهت دریافت گواهی امضای قانونی و امضای فایل‌ها به وسیله آن

با استفاده از اپلیکیشن امضامی، امکان درخواست گواهی امضای قانونی (مرکز ریشه)، دریافت آن پس از فرآیند احراز هویت و امضای قراردادها یا متون دریافتی با گواهی‌های دریافت شده، فراهم است.

با کمک این راهنما قادر خواهید بود پس از نصب اپلیکیشن امضامی با مراجعه به صفحه https://shakeylead.com/اپلیکیشن، اپلیکیشن متناسب با سیستم عامل گوشی خود را دانلود کنید. پس از طی مراحل زیر به ترتیب نسبت به درخواست گواهی امضا، فعالسازی گواهی خود، امضای فایل‌های ارسالی اقدام نمایید. برای اطلاع از مراحل انجام این کار، گام‌های پیش رو را مطالعه فرمایید و در صورتی که در هرکدام از مراحل همچنان با مشکل روبرو شدید با پشتیبانی شاکیلید به شماره  ۹۱۰۷۰۴۵۸  داخلی ۲ تماس حاصل فرمایید.

 

مرحله اول: درخواست گواهی امضای دیجیتال

۱- پس از نصب اپلیکیشن امضامی، شماره تلفن و شماره ملی خود را وارد و گزینه‌­ی ارسال کد تأیید را انتخاب کنید تا کد تأیید برای شما ارسال شود.

۲- کد تأیید چهار رقمی ارسال شده را وارد و گزینه­‌ی ورود را انتخاب کنید. در صورتی که شماره تلفن خود را اشتباه وارد کرده‌­اید، با انتخاب گزینه‌­ی اصلاح شماره تلفن همراه به صفحه قبل بازگشته و اطلاعات خود را اصلاح کنید.

 

 

۳- با انتخاب گزینه‌­ی درخواست امضای دیجیتال، وارد صفحه ثبت نام گواهی امضا دیجیتال شده و با وارد کردن اطلاعات شخصی خود به زبان لاتین و اطلاعات پستی خود، گزینه ثبت نام و ادامه فرآیند را انتخاب کنید.

 

 

۴- پس از ثبت گواهی دیجیتال، با پرداخت مبلغ مشخص در درگاه، برای درخواست صدور گواهی امضای قانونی، اقدام کنید.

 

۵- پس از پرداخت در درگاه، کد پیگیری از طرف سامانه برای شما ارسال می‌­شود و با انتخاب گزینه صدور گواهی، فرآیند صدور گواهی امضای دیجیتال آغاز می­‌شود.

۶- در این مرحله فرآیند صدور گواهی طی می­‌شود.

۷- در مرحله چهارم فرآیند، سامانه از شما می­‌خواهد که از طریق اثر انگشت، هویت خود را تأیید نمایید.

 

۸- درخواست صدور گواهی امضای شما ثبت شده است و لازم است برای صدور گواهی با در اختیار داشتن کارت ملی و شناسنامه خود، برای احراز هویت با پشتیبانی شاکیلید (به شماره ۹۱۰۷۰۴۵۸ داخلی ۲) تماس حاصل فرمایید.

 

۹- پس از احراز هویت، گواهی امضای شما از حالت غیرفعال (تصویر اول)، به حالت فعال (تصویر دوم) تغییر می‌کند.

 

(تصویر اول)

 

(تصویر دوم)

 

مرحله دوم: امضای متون و قراردادها با گواهی(های) امضای دریافت شده

 

۱- برای امضای قرارداد، (پس از ارسال درخواست از پنل امضامی) یک اعلان به گوشی تلفن همراه فرد امضا کننده ارسال می‌شود.

۲- با کلیک بر روی اعلان دریافت شده بر روی گوشی تلفن همراه، متن قرارداد بر روی اپلیکیشن امضامی گوشی فرد دریافت کننده باز می‌شود. (توجه فرمایید که پیش از ارسال فایل لازم است که فرد نصب به نصب اپلیکیشن بر روی گوشی تلفن همراه خود اقدام نموده باشد).

۳- فرد می‌تواند متن ارسال شده را قرائت کرده و در صورت موافقت، با کلیک بر روی دکمه “امضا”، با گواهی امضای موجود بر روی گوشی خود، اقدام به امضای آن نماید.

۴- برای شکیل‌تر شدن امضا، فرد می‌تواند امضای دستی خود را نیز اضافه کند و سپس بر روی گزینه قبول کلیک نماید و یا آنکه فرآیند را با کلیک بر روی گزینه ادامه فرآیند بدون امضای دستی ادامه دهد.

۵- برای امنیت بیشتر، قبل از ثبت امضا، از مشخصات بایومتریک گوشی برای تایید فرد استفاده می‌شود.

۶- پس از امضا، فایل امضا شده بر روی کارتابل گوشی تلفن همراه فرد امضا کننده قابل رویت است.

۷- این فایل همچنین برای فرد درخواست دهنده نیز در پنل امضامی ارسال شده است.

 

شرکت شاهراه اعتماد کلید (شاکیلید)
آذرماه ۱۴۰۰

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *