رویدادها

برگزاری همایش امضای الکترونیکی در مرکز توسعه و تجارت الکترونیک

همایش

روز دوشنبه  پانزدهم آذرماه 1400 همایش امضای الکترونیکی مبتنی بر کلید خصوصی و عمومی در محل سالن همایش مرکز توسعه و تجارت الکترونیک برگزار شد. مدوعین این مراسم مدیران و کارشناسان سازمان‌های فعال و اثرگذار در حوزه امضای دیجیتال بودند.

در این همایش جناب آقای جوادی نیا معاون زیر ساخت کلید عمومی و امنیت اطلاعات تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، ضمن معرفی ساختار و ارکان امضای دیجیتال کشور و با بیان موارد و ساختار قانونی این حوزه به تبیین مفاد ابلاغیه 8 آبان‌ماه معاول اول ریاست جمهوری پرداختند. جناب آقای دکتر مخبر – معاون اول ریاست جمهور- طی ابلاغیه‌ای در 7 آبان‌ماه 1400 دستگاه‌های دولتی را مکلف به فعال سازی امضای دیجیتال در تمامی سامانه‌ها در بازه‌های زمانی 3 تا 6 ماهه نموده‌اند. اهداف برگزاری این همایش آشنایی بیشتر دستگاه‌ها با امضای دیجیتال و همچنین تسریع در اجرای فعالیت‌ها با معرفی راهکارها و توانمندی شرکت‌های داری سابقه این حوزه توسط ایشان اعلام شد.

همایش امضای الکترونیکی

در ادامه جناب آقای مهندس شیری مدیر سفارشات فرا ملی سامانه جامع تجارت و جناب آقای شیرازی مدیر پروژه امضای دیجیتال در سازمان راهداری، تجربه موفق این سازمان‌ها در فعال سازی امضای دیجیتال در سامانه‌های ثبت نام و ثبت سفارشات فراملی و همچنین بخش حمل ونقل جاده‌ای سامانه جامع تجارت را ارائه کردند.

در ادامه مدیران عامل شرکتهای فعال در حوزه امضای دیجیتال به ارائه و توضیح توانمندی‌های مجموعه تحت مدیریت خود پرداختند.

همایش امضای الکترونیکی

در این بخش آقای میثم فقیهی -مدیرعامل شاکیلید– پس از پخش کلیپ معرفی شاکیلید به معرفی حوزه‌های فعالیت شاکیلید که همان احراز هویت (آشنامی) و امضای دیجیتال (امضامی) پرداختند. ایشان هدف شاکیلید را تکمیل زنجیره‌ی اعتماد عنوان کردند که با ایجاد سهولت و افزیش سرعت سعی در توسعه راهکارهای خود برای سازمان‌ها و آحاد مردم جامعه می‌نماید. میثم فقیهی عنوان کرد که شاکیلید در نقطه تماس اسناد و اطلاعات با سازمانها و مردم قرار دارد. موضوع چالش نگهداری و مواجه با اسناد دارای امضای دیجیتال که تفاوت ماهیتی با روالهای کاغذی مرسوم دارند نیز از موضوعات مطرح شده توسط شاکیلید برای حضار بود.

سایر همکاران و شرکتهای حاضر در همایش، شرکت پندار کوشک ایمن ، شرکت اعتماد هوشمند آینده، شرکت هویتا و شرکت تینا پرداز شریف بودند.

 

 


تهیه و تنظیم: فروغ مروّج صالحی

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *