اخبار

تفاهمنامه شاکیلید و دیگر ارائه دهندگان امضای دیجیتال

تفاهمنامه شاکیلید

دومین رویداد روز ملی تجارت الکترونیکی، با برپایی نمایشگاه و امکان عقد تفاهم‌نامه‌های تجاری با دولت و نیز با دیگر کسب‌وکارها امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) در تاریخ ۱۴۰۲/۷/۲۴ در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

تفاهمنامه شاکیلید

شاکیلید با دو راهکار اپلیکیشن امضای دیجیتال همراه امضامی و سیستم جامع احراز هویت غیرحضوری آشنامی در این رویداد حضور داشت.

در حاشیه دومین آیین بزرگداشت «روز ملی تجارت الکترونیکی» تفاهمنامه مشترکی میان شرکت‌های شاهراه اعتماد کلید (شاکیلید)، پندار کوشک ایمن، فناوران اعتماد راهبر و مرکز توسعه تجارت الکترونیک به امضا رسید.

تفاهمنامه شاکیلید

این تفاهمنامه با هدف استفاده از ظرفیت‌های فنی و اجرایی طرفین تفاهمنامه به منظور سازگاری راهکارهای امضای دیجیتال با تمرکز بر سهولت استفاده از راهکارهای امضای دیجیتال توسط عموم مردم، کمک به تحقق دولت الکترونیک، تعامل پذیری راهکارهای مختلف،  جلوگیری از ایجاد انحصار، کاهش هزینه مردم در دریافت خدمات و توسعه اقتصاد دیجیتال توسط این شرکت‌ها امضا شد.  

پشتیبانی از راهکارهای این شرکت‌ها به منظور ایجاد همخوانی سیستم‌های امضای دیجیتال برای استفاده و بهره‌برداری آسان کسب و کارها و عموم مردم از این سرویس‌ها، از جمله مهم‌ترین رویکردهای این تفاهمنامه است. با استفاده از هرکدام از این راهکارها عموم مردم و کسب و کارها با دغدغه کمتری از امکانات امضای دیجیتال بهره‌مند می‌شوند.

امضای این تفاهمنامه همچنین ۸۰٪ نیاز بازار امضای دیجیتال را میان این سه مجموعه پوشش می‌دهد و در ابعاد اکثریت بازار مورد بررسی قرار گرفته است.

 


 

 تدوین متن: ارژنگ طالبی‌نژاد

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *