دانستنی ها

سامانه‌ی ثنا چیست و چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

سامانه‌ی ثنا

سامانه‌ی ثنا چیست؟

سامانه‌ی ثنا توسط قوه قضاییه طراحی شده است که امکان ثبت تمامی ابلاغیه‌های قضایی و تمامی شکواییهها و دادخواست‌های کاربران را فراهم کرده است و کاربران می‌توانند به راحتی از طریق این سامانه  برای بازدید از ابلاغیه‌های جدید نیز مطلع شوند.

پس از احراز هویت در سامانه ثنا، کلیه خدمات قابل ارائه به اشخاص حقیقی از جمله ابلاغ الکترونیک، اطلاع رسانی پرونده، نوبت دهی و درخواست‌ها در سامانه خدمات قضایی من در دسترس کاربران است. این خدمات عبارتند از:

سامانه دفاتر خدمات قضایی، سامانه احراز هویت برخط، سامانه ثبت نام الکترونیک، سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، سامانه وکلا و کارشناسان، سامانه خودکاربری اشخاص حقوقی، سامانه خودکاربری مقام قضایی، سامانه ثبت دارائی مسئولان، سامانه نوبت دهی قضایی، سامانه اطلاع رسانی پرونده، سامانه گواهی عدم سوء پیشینه و سایر سامانه‌ها …

راهکار احراز هویت آشنامی در سامانه‌ی ثنا

آشنامی با ساز و کار ماژولار (استفاده از عکس و ویدیو، لایونس، امضای خیس و…) و ارائه سرویس به صورت saas ، سادگی و یکپارچه‌سازی داخلی و بدون نیاز به هزینه زیرساخت اولیه و اپراتور 7 در 24 ، امکان اطمینان از فرآیند احراز هویت کاربران در سامانه‌ی ثنا را فراهم می‌آورد. راهکار آسان و بدون پیچیدگی آشنامی در احراز هویت سامانه ثنا، چالش‌های معمول فرآیند احراز هویت را تا حد زیادی کاهش داده و مسیری هموار و بدون خطا را به کاربران ارائه می‌دهد. این طراحی هوشمند نه تنها دشواری کاربر در انجام فرآیند را از میان می­برد، بلکه اپراتور را در فرآیند تشخیص لایونس کاربران بدون خطا پیش خواهد برد.

در احراز هویت سامانه‌ی ثنا با راهکار آشنامی، کاربر با وارد کردن شماره سریال کارت ملی خود، فرآیند را آغاز کرده و سپس طبق الگوی مشخص شده، عکس خود را ثبت می­کند. پس از آن عکس گرفته شده‌ی کاربر با تصویر کارت ملی در ثبت احوال تطبیق داده شده و سپس کاربر ویدیویی 9 ثانیه‌ای از خود را در سامانه بارگزاری می‌کند. این ویدیو نیز با عکس کارت ملی تطبیق داده شده و با عکس گرفته شده نیز استعلام می‌شود. پس از این مراحل لازم است تا کاربر تصویر امضای خود را نیز در سامانه‌ی ثنا بارگزاری نماید. پس از این مراحل، موارد ثبت شده توسط اپراتور صحت سنجی شده و کاربر احراز هویت می‌شود.

 


 

 تدوین متن: ارژنگ طالبی‌نژاد

میانگین آرا: 3.7 / 5. شمارش رای‌ها: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *