دانستنی ها

هدف از طراحی سامانه‌‌ی ابلاغ الکترونیک قضایی ثنا چه بود؟

سامانه‌ی ابلاغ الکترونیک

سامانه ثنا چطور به وجود آمد؟

سامانه‌ی ابلاغ الکترونیک قضایی ثنا به منظور صرفه جویی در زمان برای مراجعین امور قضایی و بهبود عملکرد ابلاغ‌های قضایی، توسط قوه قضائیه به وجود آمده است. این سامانه روند ارسال ابلاغیه‌ها را به صورت کاملاً آنلاین تغییر داده است و ارسال ابلاغیه‌ها توسط ماموران ابلاغ به صورت حضوری را که ممکن بود مشکلاتی از قبیل عدم حضور فرد یا امتناع از دریافت ابلاغیه و همچنین عدم رعایت کامل حریم خصوصی و اطلاعات شخصی به وجود آورد را مرتفع ساخته است. با غیرحضوری شدن ارسال ابلاغیه‌ها به افراد و ثبت نام در سامانه ثنا که اطلاع رسانی آن نیز از طریق پیامک صورت می‌گیرد، چنین مشکلاتی رفع شده است.

سامانه‌ی ثنا در خارج از ایران

با الکترونیکی شدن فرایند ابلاغیه‌ها، بسیاری از امور قضایی افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند نیز با سرعت و سهولت بیشتری انجام می‌شود. افراد می‌توانند با مراجعه آنلاین به سامانه‌ی ابلاغ الکترونیک قضایی ثنا و با احراز هویت خود به صورت غیرحضوری، از این سامانه استفاده کنند. ایرانیان خارج از کشور همچنین می‌توانند با استفاده از این سامانه‌ی ابلاغ الکترونیک درخواست صدور گواهی سوء پیشینه خود را نیز ارائه دهند.

اطلاعات کامل و راهنمای ثبت نام در سامانه ثنا و احراز هویت آنلاین در این سامانه را در وب سایت شاکیلید و صفحه ثبت نام سامانه ثنا مطالعه فرمایید.

 


 

تهیه و تنظیم: ارژنگ طالبی‌نژاد

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *