دانستنی ها

درگاه خدمات الکترونیک قضایی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

درگاه خدمات الکترونیک

درگاه خدمات الکترونیک قضایی چه وظیفه‌‌ای دارد؟

درگاه خدمات الکترونیک قضایی وظیفه‌ی اطلاع رسانی، دسترسی سریع و خدمات ویژه را بر عهده دارد. پس از آنکه مراجعین قضایی، فرآیند ثبت نام سامانه ثنا را انجام داده باشند، می‌توانند از این درگاه استفاده کنند.

بخش اطلاع رسانی درگاه، امور اطلاع رسانی به وکلا، اشخاص حقیقی، دسترسی به پرونده‌ها با استفاده از رمز پرونده، عناوین اتهام، لیست دفاتر خدمات، آگهی‌های قضایی و … را در برمی‌گیرد.

بخش دسترسی سریع این درگاه، شامل امکاناتی از قبیل ارائه و پیگیری امور مربوط به دادخواست و شکواییه، ارائه و پیگیری درخواست عفو، محاسبه هزینه دادرسی، محاسبه هزینه تعرفه خدمات و … می‌شود.

بخش خدمات ویژه نیز، ثبت نام امور الکترونیک قضایی، سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، امانه خدمات ویژه مقامات قضایی و سایر موارد را در بر دارد.

سامانه ثنا و درگاه خدمات الکترونیک

پس از ثبت نام سامانه ثنا و دریافت کد ثنا می‌توانید از هر کدام از ابزارهای گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر برای ورود به سایت ثنا استفاده کنید. همچنین، نرم افزار ابلاغ الکترونیک قضایی نیز از طریق این سایت قابل دانلود و نصب بر روی گوشی است. پس از نصب این اپلیکیشن، با وارد کردن کد ملی خود می‌توانید به امکانات اپلیکیشن ابلاغ الکترونیکی دسترسی پیدا کنید.

 


 

تهیه و تنظیم: ارژنگ طالبی‌نژاد

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *