دانستنی ها

سامانه “ثبت من” چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

سامانه "ثبت من"

ثبت من” درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که فعالیت خود را در جهت اهداف دولت الکترونیک توسعه داده است. دولت آبان‌ماه ۱۴۰۰ کلیه دستگاه‌های متولی سامانه‌ها را موظف کرد سامانه‌های خود را طبق آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۲ قانون تجارت الکترونیکی مجهز به قابلیت امضای الکترونیکی کنند، از آن زمان تاکنون تعداد بسیار کمی از دستگاه‌های اجرایی امکان استفاده و بهره‌گیری از امضای الکترونیکی را در سامانه‌های خود فراهم کرده‌اند.

در سامانه ثبت من امکان دسترسی به خدمات آنلاین و غیر حضوری سازمان اسناد و املاک کشور در حوزه‌های مختلف از جمله املاک و کاداستر، اجرای اسناد رسمی، ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری، مالکیت معنوی، اشخاص حقوقی، شکایات، ملاقات و نوبت‌دهی، مکاتبات مکانیزه، استعلام ممنوع الخروجی و … را با بهره‌مندی از امکانات امضای الکترونیک، توکن امضای دیجیتال و همچنین امضای دیجیتال همراه امکان پذیر است.

همچنین به تازگی فرآیند امضای الکترونیکی در فرآیندهای ثبت تأسیس و تغییرات اشخاص حقوقی در شرکتها در سامانه ثبت من، با امضای دیجیتال همراه فراهم و الزامی شده است.

این سازمان ابتدا در استان تهران و پس از آن در کلیه کشور امکان استفاده از امضای الکترونیکی را در زیرمجموعه خود فراهم کرد.

هم‌اکنون شرکت‌های دارای امضای الکترونیکی می‌توانند تغییرات اشخاص حقوقی خود یا ثبت شرکت خود را از طریق سامانه ثبت من به صورت آنلاین انجام دهند. امکان استفاده از امضای الکترونیکی ثبت‌شده روی تلفن همراه نیز روی این سامانه ایجاد شده است.

کاربران این سامانه می‌توانند از طریق مراکز میانی مختلف که اقدام به صدور امضای الکترونیکی همراه می‌کنند با دریافت امضای الکترونیکی اسناد خود را ثبت کنند.

امضامی برای تسهیل استفاده عموم، راهکار امضای دیجیتال همراه خود را با ویژگی‌های این سامانه همخوان کرده است. عموم مخاطبین سامانه “ثبت من” می‌توانند از امضامی برای امضای دیجیتال قانونی و سریع مستندات خود در کارتابل امضای “ثبت من” استفاده کنند.

ثبت من

 


 

 تدوین متن: ارژنگ طالبی‌نژاد

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *