اخبار

معرفی شاکیلید در فصلنامه هویت دیجیتال

دیجیتال

فصلنامه تخصصی هویت دیجیتال که در جهت رشد و توسعه عملکرد و تحقق اهــداف زیست بوم هویت دیجیتال کشور بــه معرفی شرکت ها و راهکارهای داخلی می پردازد، در شماره یازدهم خود، به معرفی «شاکیلید» به عنوان یکی از راهکارهای مطرح در حوزه احراز هویت غیرحضوری پرداخته است.

در صفحات 16 تا 19 این فصلنامه درباره­‌ی شاکیلید اینگونه می­‌خوانیم:

«شبکه اعتماد کسب وکار (شاکیلید) ابتدا به عنوان بخشی از شرکت آدانیک به فعالیت می‌پرداخت اما در ســال 139۷ با ایده توسعه خدمات احراز هویت غیرحضوری، افزایش سهولت و کاربری امضاء الکترونیک و با ایجاد محیط کاربری ساده و امن برای مدیریت قراردادها به صـورت مستقل به راه خود ادامه داد. شاکیلید بستری برای تقویت فضای کسب وکارها و اعتماد عمومی است. مأموریت شاکیلید تسهیل فعالیت افراد و کسب وکارها با ارائه خدمات مرتبط با احراز هویت، امضای دیجیتال و مدیریت قراردادها و توافق نامه‌ها است. شاکیلید برای تکمیل زنجیره اعتماد بین کسب وکارها با تمرکز بر احراز هویت و آسان سازی فرایند امضای قراردادها از پشتوانه هویـت بانکی افراد بهره می‌گیرد.»

در بخش دیگر این مطلب، ضمن معرفی محصولات شاکیلید، نمایه‌­ای از شیوه ثبت‌­نام و بهره‌­وری از سرویس احرازهویت شاکیلید ارائه شده است.

این فصلنامه در بیان تمایز راهکار شاکیلید با سایر سامانه­‌های احرازهویت اینگونه بیان می‌کند:

«تمایز اصلی شاکیلید با سایر سامانه‌های احراز هویت، ارائه راهبردهایی برای سامانه سجام و پیاده سازی به صورت تحت وب و عدم وابستگی به نصب هیچ گونه نرم افزاری بر روی دستگاه کاربر است که به موجب آن محدودیتی برای نوع زیرساخت وجود ندارد و شاکیلید به راحتی بر روی اندروید، IOS ،ویندوز و مک اجرا می‌شــود. ساختار این سامانه، این امکان را فراهم می کند تا اطلاعات کمتری از مخاطبین دریافت شود.»

دیجیتال

در بخش دیگر این مطلب به «امضامی» – محصول امضای دیجیتال و صدور گواهی امضای دیجیتال شاکیلید- پرداخته شده و ضمن اشاره به خدمات متمایز امضامی، ویژگی­‌های اصلی آن این‌گونه برشمرده شده است:

مهم ترین ویژگی های امضامی عبارت اند از

  • نخستین نرم افزار امضای الکترونیکی در کشور بدون نیاز به توکن فیزیکی
  • ایجاد امضای الکترونیک پیشرفته
  • ارائه امضای قابل تائید و قابل استناد در موارد قانونی (PADES)
  • راهکاری امن با سهولت کاربری و دسترسی
  • کاهش هزینه در مقایسه با سامانه های نیازمند به توکن سخت افزاری
  • انجام همه مراحل با استفاده از تلفن همراه شخصی کاربر
  • حذف حضور فیزیکی، کاغذ و قلم برای امضا

دیجیتال

 


 

تهیه و تنظیم: ارژنگ طالبی‌نژاد

منبع: فصلنامه تخصصی هویت دیجیتال

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *