دانستنی ها

درباره کاربردهای امضای دیجیتال چه می دانید؟

کابردهای امضای دیجیتال

اعتبار امضای دیجیتال

چگونه می­‌توان اعتبار یک امضا را مورد سنجش قرار داد و تایید کرد؟ امضایی که روی کاغذ درج می­‌شود و به راحتی قابل کپی‌­برداری و تقلید است، گاه در مراودات و تجارت­های حساس و پیچیده می­‌تواند خطرآفرین باشد. در این مطلب درباره ویژگی‌های و کاربردهای امضای دیجیتال صحبت می‌کنیم.

با پیدایش امضای دیجیتال، این اعتبار تا حد زیادی ایجاد شد. از آنجایی که امضای دیجیتال ماهیتی رمزنگاری شده و شکل گرفته بر اساس الگوریتم‌­های ریاضی است، امکان تقلب در آن تقریباً ناممکن است. از آنجایی که اسنادی که با امضای دیجیتال امضا می‌­شوند قابل استناد و پیگیری هستند، بسیاری از کسب و کارها و مؤسسات مالی و اعتباری و مراکز دولتی و خصوصی، به استفاده از این امضا علاقه‌­مندی نشان داده‌­اند. این مسئله کاربردهای امضای دیجیتال را تا حدود زیادی افزایش داد.

دولت­های الکترونیک برای تصویب قراردادها و پیگیری­‌های مالی و اداری از امضای دیجیتال استفاده می‌­کنند. همچنین بهبود فرآیندهای تجاری، افزایش امنیت داده­‌ها و حفاظت از محرمانگی اطلاعات، از دیگر مزایا و کاربردهای امضای دیجیتال است. کاربردهایی که می­‌توانند در حوزه‌­ی بهداشت و درمان، تسریع بازاریابی­‌ها و عقدقراردادهای بین­‌المللی راهگشا باشد.

چه کسانی می‌توانند از امضای دیجیتال استفاده کنند؟

با فراگیر شدن و جلب توجه عموم به امضای دیجیتال امکان استفاده­‌ی همگانی از این امضا فراهم شده است. شما نیز می‌­توانید با مراجعه به وبسایت «امضامی» برای برای دریافت گواهی امضا و راه­‌اندازی امضای دیجیتال خود اقدام کنید.

 


 

تألیف: ارژنگ طالبی‌نژاد

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *