اخبار

راهکار احراز هویت غیرحضوری شاکیلید در سامانه ثنا

سامانه ثنا

سامانه ثنا به همت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضایی و بر اساس چشم انداز عدالت الکترونیکی در بستر شبکه ملی طراحی شده است. با استناد به قانون ۱۷۵ آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲، قوه قضاییه وظیفه دارد تا اوراق را با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی به ثبت برساند و در همین راستا عموم مراجعان باید برای دریافت اوراق قضایی و پیگیری به این سامانه الکترونیکی مراجعه کنند.

با شکل­‌گیری این بستر آنلاین، پیگیری تمامی امور مربوط به ابلاغ اوراق قضایی و پرونده­‌های قضایی، به صورت غیرحضوری امکان‌پذیر است. همچنین از طریق این سامانه تمامی ابلاغیه ها به حساب کاربری شخص ارسال شده و از طریق پیامک به فرد ارسال می‌شود.

همکاری شاکیلید با سامانه ثنا

شاکیلید در کنار دیگر شرکت‌­های ارائه دهنده سرویس احرازهویت آنلاین، با ارائه راهکاری سریع و آسان در فرآیند احراز هویت افراد و در راستای تحقق اهداف سامانه ثنا، با قوه قضائیه همکاری می‌کند. مراحل فرایند احراز هویت غیرحضوری با راهکار شاکیلید در سامانه ثنا عبارتند از: دریافت عکس سلفی متقاضیان، دریافت فیلم قرائت متن تصادفی و ثبت تصویر امضای الکترونیک در سامانه.

پس از ثبت اطلاعات، این موارد در بازه­‌ی زمانی بیست دقیقه‌­ای توسط اپراتور مربوطه تأیید یا رد می‌شود و پس از تأیید، کد ثنا به افراد تعلق می‌­گیرد. راهکار شاکیلید مورد تست و ارزیابی مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه قرار گرفته است و با کسب تأییدیه این مرکز در مرحله عملیاتی شدن قرار دارد.

 

 


 

تهیه و تنظیم: ارژنگ طالبی‌نژاد

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *