اخبار

بازتاب خبری «امضامی» در رسانه‌ها

محصول بومی­‌سازی شده‌­ی امضای دیجیتال شرکت دانش بنیان شاکیلید، روز ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ در چند برنامه­‌ی خبری از جمله اخباری نیم روزی شبکه یک، بخش خبری شبکه خبر و بخش اخبار علمی و فرهنگی شبکه ۴ بازتاب داده شد.

در این گزارش ضمن معرفی امضای دیجیتال و بررسی تفاوت­های آن با امضای الکترونیکی و همچنین اشاره به قانون تجارت الکترونیک در خصوص اعتبار امضای دیجیتال به عنوان جایگزین امضای خیس، با برخی از مدیران شاکیلید گفت‌و‌گو به عمل آمد.

بشیر بخشنده مدیر محصول امضامی، امضای الکترونیکی را تصویر امضای افراد بر روی اسناد عنوان کرده و تفاوت امضامی با اینگونه امضا را اثبات امضای فرد بر روی اسناد و قابلیت ارائه قانونی دانست. همچنین ویژگی دیگر امضامی را ارائه این محصول به صورت سرویس بر روی تلفن همراه و عدم نیاز به توکن­‌های گران­‌قیمت امضای دیجیتال عنوان کرد.

امضا

نکته­‌ی حائز اهمیتی که در این گزارش به آن اشاره شد، جلوگیری از جعل امضا و کلاه­برداری از طریق تولید امضای منحصر به فرد در هر بار استفاده از محصول امضامی است. چرا که امکان جداسازی امضای دیجیتال از یک سند و استفاده­‌ی مجدد از آن وجود ندارد.

در ادامه فروغ مروج صالحی مدیر توسعه بازار امضامی، وزارت اقتصاد، سامانه ستاد دولت برای شرکت در مناقصات و بسیاری از بانک­‌ها را که به تازگی در حال استفاده از این سرویس هستند را از جمله کاربران فعلی امضامی معرفی کرد.

امضا

میثم فقیهی مدیر عامل شاکیلید، هزینه­‌های جهانی امضای دیجیتال را ده برابر امکان ارائه سرویس امضای دیجیتال در ایران عنوان کرده و اهمیت استفاده از سامانه امضامی را کمک به بومی­‌سازی سرویس­‌های احراز هویت در کشور دانست.

امضا

همچنین علی حاجی­‌زاده مقدم رئیس هیئت مدیره شاکیلید با اشاره به سابقه مثبت شاکیلید در احراز هویت عمومی از طریق سامانه­‌های احراز هویت «ثنا» و «سجام»، اعتماد به شرکت­‌های دانش بنیان، ایجاد رقابت و عدم تصدی­‌گری و انحصار را از جمله ویژگی­‌های بارز و پیشبرنده­ در حوزه­‌ی امضای دیجیتال عنوان کرد.

امضا

وی یکی از موانع در پیشرفت این حوزه را، از میان رفتن دستاورد­های قبلی در صورت تغییر برخی تصدی­گری­‌ها در زیر ساخت ملی دانست.

 

 


 

تهیه و تنظیم: ارژنگ طالبی‌نژاد

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *