اخبار

آغاز به فعالیت راهکار احراز هویت غیرحضوری شاکیلید (آشنامی) در سامانه ثنا

ثنا

روز یکشنبه بیست و سوم آبان هزار و چهارصد، سامانه احراز هویت غیرحضوری شاکیلید (آشنامی) در صفحه ثنای قوه قضاییه آغاز به کار کرد. این راهکار که پس از تست و ارزیابی توسط مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه فعالیت خود را آغاز کرده است، در روزهای نخست نرخ کاربرپذیری مطلوبی داشته و با پشتیبانی 24 ساعته، به خدمت رسانی پرداخته است.

احراز هویت کاربران در این سامانه به منظور تأیید نهایی جهت صدور کد ثنا از قوه قضاییه برای ایشان صورت می‌گیرد. با دریافت این کد، کاربر امکان بهره‌گیری از کاربردهای گوناگون ثنا را خواهد داشت. از میان این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابلاغ اوراق قضایی به صورت الکترونیکی که قوه قضائیه را از صدور ابلاغیه‌­های کاغذی بی­‌نیاز می­‌کند و همچنین بسیاری از ابهامات و معضلات مرتبط با ابلاغ اوراق قضایی را برطرف می­‌کند.
  • به کمک این سامانه دادگاه‌­ها و قوه قضائیه، وقت بیشتری برای رسیدگی به اصل دعاوی و اختلافات پیدا می‌­کنند و از حجم و تعداد درگیری اداری و فکری ایشان با مسائل حاشیه­‌ای ابلاغ کاسته می‌­شود.
  • همچنین صرفه جویی در مصرف کاغذ و اوراقی که صرف صدور ابلاغیه­‌ها و درخواست‌­ها می‌­شدند، از دیگر ویژگی­‌های سامانه ثناست.

لازم به ذکر است کاربران درخواست­‌دهنده احراز هویت غیرحضوری ثنا برای امکان تأیید در همان اقدام نخست، باید نکاتی را مد نظر داشته باشند که به برخی از آنها اشاره می­‌کنیم:

برای ثبت تصویر و ویدئوی خود:

  1. رعایت شئونات اسلامی و پوشش مناسب
  2. نور کافی محیط
  3. نداشتن عینک و کلاه
  4. نگاه مستقیم به دوربین
  5. قرائت صحیح متن ارائه شده برای ویدئو

برای امضا:

  1. قرار گرفتن امضا در داخل کادر
  2. امضای دقیق و صحیح

با رعایت موارد فوق و ثبت صحیح اطلاعات ، امکان تأیید درخواست در همان اقدام نخست امکان‌پذیر است. راهکار احرازهویت شاکیلید با ایجاد سهولت کاربری و تسریع فرآیند احرازهویت ثنا تلاش در جلب رضایت مخاطبان خود دارد.

 


 

تهیه و تنظیم: ارژنگ طالبی‌نژاد

میانگین آرا: 5 / 5. شمارش رای‌ها: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *