اخبار

شاکیلید، یک گام دیگر در توسعه احراز هویت غیرحضوری

سرویس احراز هویت

در سال جاری سرویس احراز هویت غیرحضوری سجام به مجموعه خدمات شاکیلید اضافه شد و در هفته پایانی دی‌ماه برای کارگزاری سهام‌گستران شرق به عنوان ششمین کارگزاری فعال با سرویس شاکیلید به مرحله عملیاتی رسید. در حال حاضر علاوه بر کارگزاری سهام‌گستران، این سرویس به پنج کارگزاری دیگر ازجمله کارگزاری بانک کشاورزی، بانک پاسارگاد، بانک پارسیان، کارگزاری آرمون بورس و کارگزاری دانا نیز ارائه شده و  کارگزاری‌های دیگری نیز در صف اضافه شدن به این لیست قرار دارند.

تمایز اصلی شاکیلید با سایر سامانه‌های احراز هویت

تمایز اصلی شاکیلید با سایر سامانه‌های احراز هویت، ارائه راهبرد­هایی برای سامانه سجام و پیاده‌سازی به صورت تحت وب – عدم وابستگی به نصب هیچ‌گونه اپلیکیشنی بر روی دستگاه کاربر- است، که به موجب آن، هیچ‌گونه محدودیتی برای نوع زیرساخت وجود ندارد و شاکیلید به راحتی بر روی اندورید، آی‌او‌اس، ویندوز و مک اجرا می‌شود. ساختار این سامانه که به صورت PWA ارائه شده، این امکان را فراهم می­کند تا دیتای کمتری از مخاطبین دریافت شود.

علاوه بر این، مشتریانی که از طریق اپلیکیشن کیلید وارد سامانه احراز هویت سجام می‌شوند، این امکان را دارند که به جای  ورود به درگاه پرداخت جهت انتقال وجه، مستقیماً وجه مورد نیاز از حسابشان برداشت شود. همچنین برای افرادی که مشتری بانک آینده هستند، سامانه شاکیلید می‌تواند با دسترسی به امضای بانکی‌ آن افراد، الزام فرد به ارسال تصویر امضای خود را مرتفع سازد.

سامانه احراز هویت شاکیلید که به صورت ابری و در قالب SaaS  ارائه شده، در عرض چند ثانیه برای بانک‌ها و کارگزاری‌ها پیاده‌سازی می‌شود؛ بدان معنا که کارگزاری‌ها، بانک‌ها و سایر مراکزی که متقاضی این خدمت هستند نیاز به پیش‌بینی و ایجاد هیچ‌گونه زیرساختی ندارند.

شیوه همکاری شاکیلید با کارگزاری‌ها و بانک‌ها

شیوه همکاری شاکیلید با کارگزاری‌ها و بانک‌ها که به صورت دریافت هزینه اولیه صفر و بدون آبونمان می‌باشد، امکان تعامل آسان­تری را فراهم نموده است. تعامل مالی بدین صورت است که بخشی از کارمزدی که فرد متقاضی پرداخت می‌کند، به صورت تسهیم در مبدأ، به شاکیلید و بخش دیگر آن به کارگزاری پرداخت می‌شود که در نتیجه بهینه‌سازی سرعت، سهولت و قیمت در این سامانه را به ارمغان آورده است.

سامانه شاکیلید پیش از اجرا، از نظر دقت، کیفیت و حجم ترافیک با استانداردهای جهانی مورد تست قرار گرفته است؛ ضریب خطای این سامانه کمتر از شش هزارم درصد است که به معنای انجام کار با دقتی فوق‌العاده بالا است.

در حال حاضر این سامانه به صورت خاص برای «سجام» سرویس‌ ارائه می‌دهد، اما به زودی در حوزه‌های گوناگون می‌توان از سرویس احراز هویت شاکیلید بهره گرفت.

 

میانگین آرا: 0 / 5. شمارش رای‌ها: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *